Rowing nothing else…
Asszem ez külön bejegyzést érdemel:-) Bocsánat azoktól, akik kevésbbé jártasak. Számukra kicsit unalmasabb lehet… De asszem evezős klubtársaim leginkább ezt a bejegyzést várták már egy hónapja:-)
Múlt héten beszéltem az egyik klubban a vezető edzővel és megbeszéltem vele, h szombaton lenézek hozzájuk edzés után. Hát igy is volt szombaton lementem, elvitt apukám, és abban maradtunk, h hétfőn akkor jönnék is edzeni.
Hát most már túl vagyok az első edzésen, de előbb kicsit a klubról.
A Sydney Rowing Club-ban fogom folytatni az evezős pályafutásomat. Van közelebb is evezős klub, de azok a honlapjuk alapján inkább veterannak tűntek vagy nagyon rossz arra a viz stb., de többek közt azért is esett erre a klubra a választás mert:
1. Itt evezett a tesóm is 10 évvel ezelőtt kb 3 hónapig (azóta meg csak javult, pedig akkor sem volt rossz)
2. Korábban emlitettem, h a Fitness First-ben beszéltem egy evezőssel, aki 2 klubot ajánlott, ez volt az egyik (most akarják fejleszteni a női szakoszályukat, van mit….)
+1 bár ez csak az első evezéskor derült ki, h balos a stég, mint otthon:-)
Kezdjük a hajóparkkal. Nem számoltam meg, de van néhány… De elmondanék néhány adatot. Tavaly vettek egy vadi új empaci 8+, idén meg most vettek 2db 4-est, az egyik kicsit használt, de azért szerintem még az is van Lugano szintű, és jövő héten 9 azaz 9db új szkiff érkezik. Nem tudom, hogy milyen márka, de gyanitom, hogy Sykes, ami a legjobb ausztrál márka (több mint 10000dollár egy szkiff, azaz 1,7 milla körül van). A legtöbb hajójuk ilyen. Én ma egy ilyen dublóban voltam kint, és utána mondta a csaj, h ez a hajó kb 2 éves. Hnap leltárt tartok és megszámolom az egységeket:-) Meg megpróbálom nem otthon hagyni a fotógépet. Lapátok majdnem mind crocker, de vannak conceptek is, és majdnem mindenki csapásszám mérővel a vállán sétálgat. A villák szinte mind wing villák, amit utálok, de remélem hamar hozzászokom… Nem tudom hány motorcsónak van, de ma legalább 3 volt vizen. Most újitották fel a kondijukat. Új gépeket és súlyokat vettek, mert életveszélyes volt pl az egyik lábgép. Ez most az udvaron van, és szerintem, ha meglátnák a mi lábgépünk rögtön bezáratnák a klubot… Ergójuk nincs sok, max 10 (mind D meg E modell). Van egy társalgó, ahol van egy plamza tv, amit pl arra használnak, h evezős videokat elemeznek. Az edzőkról még nem nagyon mondtam semmit. A vezető edző két éve jött át Újzélandról, nagyon jó fej (a fia benne volt valamelyik idei válogatott 4esben), az én edzőm (Adam) pedig tavaly benne ült az ausztrál 8-asban. Ezen kivül még van 2-3 edző. Róluk még nem sokat tudok. Majd a nevekkel gondjaim lesznek, mint mindig… A felnőtt versenyzőket tekintve 5 lány jár le, és az edző azt mondta, h ebből 3-4 rendszeresen. A fiúk azért többen vannak, nem tudom pontosan, ma kb 15-20-an voltak. Ezen kivül vannak veteránok, és iskolák is járnak tesi keretében. Az évi tagdij 400 dollár, ami kb a dekes tagdijnak felel meg. Ezek után gondolom többekben felmerült, h honnan van a pénz. Hát erre a válasz nagyon egyszerű. A klubnak van egy nagyon jól menő étterme és játékterme. Ergo lóvéból nincs hiány…
És akkor az első evezés beszámolója:-) Hát kezdjük ott, hogy szombaton megtudtam, REGGEL 5:15kor van edzés. Erre sajnos számitottam, de nem esett annyira jól. Főleg, h bőven éjfél után szoktam lefeküdni és 8-9 között kelni (ma ilyenkor már itthon voltam). Lényeg az, h tegnap megpróbáltam korábban ágyba bújni, n11-kor sikerült is, de nem birtam elaludni és még f12-kor is ránéztem az órámra. Hát 4-kor szépen megszólalt a vekkerem (2-t is beállitottam a biztonság kedvéért) és úgy éreztem, mintha az egész éjszakát félálomba aludtam… Mind ez azért is volt probléma, mert nekem kellett vezetnem edzésre. Egyedül mentem. Szóval 4 kor keltem, előző este bepakoltam és f5 után picivel már indultam is. Még sötét volt, és párás volt a kocsi ablaka. Hát elég üresek voltak az utcák, úgyh csupán 35 perc volt kocsival (sajnos Sydneyben vannak távolságok…) 5:05-kor értem oda, és én voltam az első:-) Szerencsére kb fél perc mulva jött egy srác, úgyh hamar bejutottam az öltözőbe. Nagyon kulturált, de elég pici, és egyáltalán nincsenek szekrények. Szivárogtak be az emberek, de csak a nevek felét sikerült megjegyeznem (abból az 5 lányból…). A társalgóban gyülekeztünk és végül dublóban mentem ki az egyik csajjal (a pasija félig magyar, és ő is ott evez) a többiek meg 4x. Sajnos fel kellett szereli a hajót, úgyh kicsit lemaradtunk már az elején. Szóval abban a bizonyos kb 2 éves hajóban voltam crocker lapátokkal és egész jó volt:-)))) Mondhatni nagyon jó:-) A lányokkal szerintem nagyjából ugyanazon a szinten vagyok technikailag, de fizikailag MOST biztos sokkal rosszabb. Egyébként ma délután volt 2000es ergo felmérőjük. Kivi vagyok, h hogy sikerült nekik:-)
Vizen úgyanúgy melegitettünk , mint otthon és elindultunk, megpróbáltuk utolérni a többieket, de ez nem nagyon sikerült. Úgyh ott fordultunk, ahol találkoztunk velük (kb. 15km-t mentünk) És visszafelé elkezdtük a nyomatást, ami később kiderült h 3x10’ 4’3’2’1’ t:18-tól fölfelé. Azért később derült ki, mert megcsináltuk az elsőt és utána kérdezte a társam, h csináljunk még egyet. Én persze minden buliban benne vagyok, úgyh amikor újra eveztünk, és rögtön kezdtük a következőt (max 2 percet pihenhettünk) és utána ezt eljátszotta újra, azzal a különbséggel, h kb fél percet pihentünk. Az első tempóemelésnél rájöttem, hogy a kedves dublótársam pihenésképp használja az első 4 percet, mert nem nagyon lihegett… Kicsit megviselte a mostani edzettségi szintemet ez az edzés, de azért túléltem:-) Sajnos visszafelé már kaptunk rendesen a hajóforgalomból, és a csajok azt mondták, h ma egész jól megúsztuk…:-( Persze a nyomatás utolsó percében tuti jött a hullám:-( Itt elég sokan hajóval járnak munkába, nagyon jól ki van épitve a vizi-tömegközlekedés. De az evezősök ezt nem nagyon szeretik, főleg azért, mert emiatt kell reggel 4kor kell kelni… Vizreszálláskor csak egy kis szellő volt, ezen kivül viszonylag szép volt a viz, de nem olyan szép, mint a Duna reggel f7 körül…:-) Visszaértünk épségben, a kikötést inkább nem komentálom… És oriás hajó mosás törlés a bakon, mert sós vizen evezünk, és ezért