HTML

Aussie adventures 2009-...

Ime a blog az ausztráliai tartózkodásomról. Remélem mindenkinek ki tudom ezzel elégiteni az igényeit. Irjatok majd az otthoni eseményekről!

Friss topikok

Linkblog

Az első hétvége

2009.09.28. 01:22 SH. Hanna

Most már sikerült verge átálnom az alvással,  már az első edzés is megvolt, és vezettem is…:-)

Szombaton újabb porviharral kezdődött a nap, de szerencsére sokkal kisebb volt mint az előző. Inkább itthonról szemléltem a dolgot és vasárnapra halasztottam  a reggeli futásomat. Elmentünk apukámmal vásárolni és én vezettem. Elég fura volt az út másik oldalán, de sok auto volt az utakon, úgyhogy cask követni kellett a többieket. Mondjuk amikor tolattam, akkor jobbra néztem hátra, aztán hamar rájöttem, hogy nem azt látom, amit kéne… Szerencsére viszonylag könnyű hozzászokni a vezetéshez, mert szinte minden kocsi automata, és a kocsinkon az index és ablaktörlő sincs felcserélve. Legalább ebben maradt európai:-)

Később értem jött az egyik barátnőm, Laura (szomszédok voltunk kis koromban, és nagyon sokat játszottunk együtt). Nos vele elmentem a Glebe market-re, ahol ettem kürtös kalácsot és magyarul beszéltem az árussal:-) Utána megnéztem az egyetmét, ami egyébként nekem is szerepel a listámon (Sydney University). Eléggé hasonlit a BME-re. Vannak régebbi épóletek és infoparkos üvegpaloták. Szivesen járnék oda, de oda a legnehezebb bekerülni:-( Utána meglátogattuk a barátját korházban (már jól van, ma engedték haza). Hát az itteni egészségügyet sem nagyon lehet egy lapon emlegetni az otthonival… Kivúlről nincs nagy különbség, de ha belépsz a korházba olyan mint egy modern irodaépület. És mindenkin látszik, hogy szivesen csinálja a munkáját… Este elmentünk vacsizni egy Thai étterembe a már korábban emlitett pótszüleimmel (Domi, Judit). Érdekes volt, hogy akárhova beültünk rögtön hoztak egy pohár vagy kancsó vizet. Emellé több étteremben BYO (Bring Your Own) módon megy az ital fogyasztás, a kibontott üvegekek után kell fizetned egy kis kezelési költséget, “dugó költséget”.

Vasárnap vérge sikerült egész jól kialudnom magam, és rávettem magam egy kis reggeli futásra. Mondjuk szerintem a járáshoz jobban hasonlitott, mint a futáshoz, de kicsit ismerkednem kellett a környékkel. Meglátogattam a tengerpartot, és annak mentén futottam egy kicsit. Elég kihalt volt, mert sajnos még nagyon hideg van, de már az előrejelzések szerint nem sokára jön a nyár!!! Utána elmentünk apukámal az IKEA-ba, ahol vettünk többek közt meleg paplanokat a biztonság kedvéért. Lehet, hogy kicsit megfáztam az első néhány napban, de most már jol vagyok:-)

Vasárnap este pedig jött a már emlitett találkozásom Sólyom Lászlóval. Az Új-Dél Whales-i Parlamentben volt egy kis állófogadás az ő tiszteletére. Itt sikerült összefutnom néhány magyar ismerőssel, de nem mindenki jött el, úgyh nem voltunk olyan sokan, kb 150-en lehettünk. Nem volt hosszú az egész, minden fontos ember mondott egy-két mondatot, elénekeltük a magyar és ausztrál himnuszt (az ausztrált 2 versszakkal, amit sosem szoktak és a 2.-at kb senki nem énekelte…) és utána kötetlen beszélgetés volt Sólyom Lászlóval. Nem sok mindent mondtam neki, de nagyon finom kajákat ettünk:-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 A tipikus Sólyom beállás...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A héten elkezdem a hivatalos dolgokat intézni, és remélem nem sokára belefér egy evezős klub meglátogatása is…:-)

 

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hannadownunder09.blog.hu/api/trackback/id/tr821411972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

L.Vercsi 2009.09.28. 09:17:42

Hahó Hanna!
No örülök, hogy már kezdesz berendezkedni az ottani létre:) A tengerparton futást meg csak szolidan emlegesd, mert minden blogolvasó szíve összefacsarodik... Csak vicc, írd meg nyugodtan!:)
Én is voltam egy kis partyn, kaptunk VIP jegyet Karthago koncertre, szóval az Arénában páholyban voltunk, kaja, pia, süti minden. Nem volt rossz....
Ja, és árdiszkrimináció az oligopóliumban lesz a témám. No röviden ennyi, mert most is ahhoz keresek anyagot hivatalosan; érezd jól magad, aztán írj!

allianna 2009.09.28. 10:43:33

Szia Hanna! Nálunk is ezt mondják a meteorológusok. Remélem bejön a jóslatuk. Az én témám címe: "Hogyan habarjuk be a krumplifőzeléket, hogy ne levesnek gondolja kedvesünk?" . Egyébként mik ezek a kis izék az írásod közben (monitor, tortadoboz, császárzsemle)? Üdv.:Anna

SH. Hanna 2009.09.29. 02:52:43

Látom Vercsi, Te is jó körökben mozogsz...:-) A diplomatémád meg nem keltett bennem túl nagy érdeklődést, mert alapból a mikroval eléggé hadilábon állok, de lehet, h belenézek majd ha kész lesz.
Anna, neked meg a krumplifőzelékhez tudom ajánlani a knorr ételsűritőt, csodákra képes. De ha használod, ne olvasd el az összetevőket... A kis izék, zárójeles megjegyzések. A smiley-kat pedig tervezem, hogy majd képekre cserélem. Majd...

allianna 2009.09.29. 10:06:04

...és honnan kap az ember ilyen zárójeles megjegyzéseket... el ne mond. Asszem kicsit lemaradtam a felhasználói ismeretekkel, de egyáltalán nem hiányoznak a kis törpe-monitorok. Köszönöm a főzési tanácsokat, jóéjt, üdv.:Anna

DD87 2009.09.29. 22:18:25

Szia,
na végre rávettem magam és regisztráltam, h írhassak neked, habár nem volt olyan instant, mint hittem. minden létező nick foglalt volt, így az überkreatív név+szül dátumnál maradtam.
úúúgy irigyellek, te a tengerparton futsz, én a 7esen utazom. de azért nagyon örülök neked.:) és tökjó, h írok ezt a blogot! csak aztán gyakran frissítsd! :)
és kérek fotókat légyszi! tudom, nem szeretsz fotózni, de annyira érdekel hol laksz. szóval ha lesznek képek, akkor posztold plíz!
puszi

DD87 2009.09.29. 22:19:45

Szia,
na végre rávettem magam és regisztráltam, h írhassak neked, habár nem volt olyan instant, mint hittem. minden létező nick foglalt volt, így az überkreatív név+szül dátumnál maradtam.
úúúgy irigyellek, te a tengerparton futsz, én a 7esen utazom. de azért nagyon örülök neked.:) és tökjó, h írok ezt a blogot! csak aztán gyakran frissítsd! :)
és kérek fotókat légyszi! tudom, nem szeretsz fotózni, de annyira érdekel hol laksz. szóval ha lesznek képek, akkor posztold plíz!
puszi

DD87 2009.09.29. 22:20:42

bocsi a duplázásért, türelmetlen voltam :*

SH. Hanna 2009.09.30. 01:39:08

Szia Dóri!!!
Na végre nem csak az evezősök ilyen aktivak...:-)
Ma is jártam a tengerparton,de valahogy a szaga nem olyan, mint a régi. Nincs az a jó, sós szag, mint minden tengerparton. Egyébként a 7-es busznak is meg van a maga varázsa:-)
Fotók lesznek majd, a házról is, amint a nagy takaritással végeztem, de ez csak szépen apránként megy...

DD87 2009.09.30. 16:39:00

azért a Sólyom-kép nagyon komoly. :)

Bözsu 2009.10.01. 00:07:32

képekhez csak annyit:
Hanna üzletasszony és a plebs

SH. Hanna 2009.10.01. 00:35:18

Azért a tartásomon és mosolyomon van mit javitani...
Kicsit kontrasztos. Mellettem egy balett táncos barátnőm áll.
süti beállítások módosítása