HTML

Aussie adventures 2009-...

Ime a blog az ausztráliai tartózkodásomról. Remélem mindenkinek ki tudom ezzel elégiteni az igényeit. Irjatok majd az otthoni eseményekről!

Friss topikok

Linkblog

Deutchland vor alles...

2010.02.15. 11:02 SH. Hanna

Asszem lassan eljött az ideje, hogy életjelet adjak…

Végre jó lett itten az idő:-) Azért amikor megérkeztem 36 fok volt egy fél napig, de aztán eső, eső és eső, kisebb-nagyobb megszakitásokkal. (kb 40 fokos klima változás otthonhoz képest)

Node, azért kezdjük az elején. Múlt vasárnap indultam útnak a Keleti pu.-ból, mert hogy először Németország felé vettem az irányt, hogy meglátogassam Jankát, és Nórit (két egyetemi évfolyamtárs). A pályaudvaron egy kicsit még átrendeztük a csomagjaim, és sikerült a hálózsákom belegyömöszölni a bőröndömbe (amire végül nem volt szükség). Az indulás a hóesés ellenére nagyon pontos volt (osztrák vonattal mentem) És ezennel köszönöm azoknak akik jöttek integetni, valamint a kis útravalót:-)

 

Két átszállással mentem, ami bőrönd+sporttáska+laptop táskával elég izgi volt, de mindegyiket átvészeltem. A vonatok nagyon jók voltak, a társaság nem annyira, de érdekes, hogy Németországban kicsit más társadalmi reteg használja a vasúti közlekedést, h eljusson A-ból B-be… 9óra és 22perc utazás után megérkeztem Bambergbe (egy kis bemelegitő a 3 nappal későbbi 24 órás repülő útra:-)). Ez egy kisebb egyetemi város nem messze Nürnbergtől, és úgy mellesleg a világörökség része. Érkezésem után nem sokkal megjöttek vendégváróim, és elmentünk a koliba, ahol laktunk, mindez már elég későn, úgyh ezután viszonylag hamar lefeküdtünk. Másnap irány a bambergi városnézés 1. etap. Járkáltunk a belvárosban, fényképezgettünk, de sajnos nem lettek olyan jók:-( Nagyon hangulatos volt, de egy kicsit elfáradtunk a végére…

Este pedig az egyik Erasmus-os lányhoz átmentünk szülinapot ünnepelni. Az elején megpróbálkoztunk a némettel, de elég hamar kiderült, hogy jobb lesz ha angolul társalgunk. Viszont egész meglepődtem, hogy milyen jó a németem, igy 4-5 év kihagyás után. Kövi nap Bamberg II. etap, kicsit más irányból közelitve. Elindultunk egy boltba pótolni az egyik szobatárs eltörött bőgréjét egy kézzel rajzolt térkép alapján… Hát a végén azért meglett a bolt, de bögre nem volt:-( Ez egyébként egy outlet-es környéken volt, úgyh azért még bementünk egy-két másik boltba is felmelegedni. Délután pedig röpi edzésen vettem részt, ahonnan lila alkarral tértem haza, de azért nagyon élveztem:-) Este pedig a magyar erasmusosokkal elmentünk sörözni egyet. Asszem csak a sör miatt tudtam elviselni a társaságot, kár h ilyenek képviselik a magyarokat külföldön… Miután hazaértünk éjszakába nyúló bőrönd szerelés volt, mert még a vonat úton elromlott a húzókája. Evezős módra, egy kést használva csavarhúzó helyett, nagyjából sikerült megjavitani, igaz már nem lehet nagyon használni a húzókát. Szerdán indult a gépem Frankfurtból, de csak este 23:20kor, úgyh az utolsó napot Frankfurtban töltöttem, ahova elkisért Nóri is. Egy kicsit kalandos vonat út után, végül csak egy átszállással és egy kis blicceléssel eljutottunk a reptérre, ahol leraktam  a cuccom a csomagmegőrzőbe, és aztán irány vissza a Hauptbahnhofra, ahol hóesés fogadott. Egy kis energiabevitel után nekiláttunk a városnak. Jártunk kevésbbé nevezetes helyeken, meg aztán azért néhány Sehenswürdikeit-ot is megnéztünk. Nem volt annyira különleges város. A legnevezetesebb talán:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miután már besötétedett, meg már lassan indulni kellett vissza a reptérre Nórival szétváltak útjaink a Hauptbahnhof-on, ő vissza Bambergbe, és a reptérre. Kb. 9-re értem ki, bőrönd felvétel meg miegyéb, és kiderült, hogy rossz terminálon voltam. Szerencsére van ingyen skyline, ami átvisz a másikba, és épp bent állt a megállóban. Cheak-in majd még volt egy kis időm, ezalatt egy kis mosakodás, átöltözés, mert már egy napja úton , és még egy napig úton… Útvonal: Frankfurt-Szingapur, Szingapur-Sydney. Az első szakaszon alig voltak a gépen, úgyh 3 ülésem volt.:-) Ahogy kikapcsolták a “seatbelt sign”-t keresztbefeküdtem, és viszonylag hamar elaludtam. A második szakaszon viszont dugig volt tömve a gép, és két német cserediákot kaptam utitársnak, akik szerintem rosszabbul beszéltek angolul, mint én németül, úgyh kalappal nekik az itt töltött 10 hónaphoz. Az egész út alatt csak 3-4 filmet néztem meg, de egyik sem volt túl jó.

Az itteni első élményekről már beszámoltam. Igazából az első néhány napot az átállással töltöttem, de most h talán sikerült hnap kezdhetem újra, mert át kell állnom a hajnali 4-es kelésre... Tegnap azért már elkezdtem az edzéseket egy hosszabb bringázással, amit most is érzek a lábaimban… És délután még lesétáltam a tengerpartra:-) Ma elkezdtem a hivatalos dolgokat is intézni, csináltattam diákot meg utánajártam egy-két sulis dolognak. Már csak tanulni kéne, meg állást keresni…

Egyenlőre ennyi. Várom az ergo OBs, Crash B-s pletykákat:-)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hannadownunder09.blog.hu/api/trackback/id/tr461759588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

allianna 2010.02.26. 14:10:48

Hahaóóóóóóóóó! Itt esik nagyon, a 21.-en ragadtam, de legalább van időm kommentelni:)
süti beállítások módosítása